arrow

tsi TSI - TFSI (Turbocharged (και κατά περίπτωση Twincharged) Stratified Injection). Οι turbo κινητήρες βενζίνης του VW GROUP ...

Η ιστορία των TSI

Οι κινητήρες TSI (ή TFSI για ορισμένα μοντέλα του ), δημιουργήθηκαν από την ανάγκη για κινητήρες, οι οποίοι θα αποδίδουν σαν ατμοσφαιρικοί μεγάλου κυβισμού, θα έχουν χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους από αυτούς τουλάχιστον 20% και θα έχουν μικρό μέγεθος και βάρος.

Όλα τα παραπάνω οδηγούσαν σε κινητήρες χαμηλού κυβισμού με υπερτροφοδότηση ().

H VW εκμεταλλευόμενη τον άμεσο ψεκασμό, κρατά χαμηλά την κατανάλωση και τις εκπομπές co2.

Έδωσε το έναυσμα για το περίφημο downsizing το οποίο σιγά σιγά ακολουθούν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές.

Όπως αναφέρουμε παραπάνω, η ανάγκη για κινητήρες, οι οποίοι θα αποδίδουν σαν ατμοσφαιρικοί μεγάλου κυβισμού, οδήγησε σε κινητήρες χαμηλού κυβισμού με υπερτροφοδότηση (turbo).

Όμως για μεγάλη ισχύ χρειαζόταν μεγάλη τουρμπίνα, η οποία στις χαμηλές στροφές δεν είχε την απαραίτητη απόδοση (turbo lag).

Η λύση βρέθηκε στην ταυτόχρονη χρήση compressor και turbo.

Η συγκεκριμένη ιδέα έχει ξαναχρησιμοποιηθεί στο παρελθόν (lancia delta s4 και nissan micra superturbo), αλλά δεν καθιερώθηκε λόγω της μη αξιοπιστίας (μεγάλες φθορές ειδικά στους compressor (ακόμα και καταστροφές τους)) και του έντονου κενού στην απόδοση του κινητήρα κατά την μετάβαση από τον compressor στο turbo.

Όλα αυτά μέχρι το 2005, όπου η VW σε συνεργασία με την Eaton, κατασκεύασε τον πρώτο TSI (twincharged) ο οποίος πρωτοχρησιμοποιήθηκε στο VW GOLF GT.

Η VW πήρε τον 1,4 FSI ενίσχυσε το μαντεμένιο μπλοκ του, χρησιμοποίησε νέα μπεκ 6 οπών τα οποία ψεκάζουν με πίεση 150 bar, χρησιμοποίησε έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή (compressor)(Eaton m24), ο οποίος περιστρέφεται με 16.000 στροφές ανά λεπτό και το turbo (Borg Warner K03) του δίλιτρου TFSI.

Για να λυθεί το πρόβλημα της αξιοπιστίας και των φθορών του compressor, χρησιμοποιήθηκε ένας ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης, ο οποίος απομονώνει τον compressor στις 3.500 σ.α.λ. Από τις 3.500 σ.α.λ., το turbo έχει αποκτήσει ικανό ρυθμό περιστροφής και αναλαμβάνει μόνο του μέχρι τον κόφτη.

Το πρόβλημα με το κενό ισχύος κατά την μετάβαση από τον compressor στο turbo, λύθηκε με την χρησιμοποίηση μίας ηλεκτρονικά ελεγχόμενης βαλβίδας παράκαμψης .

tsi1 tsi2

Έτσι από το ρελαντί μέχρι τις 2.500 σ.α.λ., δουλεύει μόνο ο compressor, από τις 2.500 σ.α.λ. ανοίγει σιγά σιγά η βαλβίδα παράκαμψης και αρχίζει να λειτουργεί ταυτόχρονα και το turbo και στις 3.500 σ.α.λ., η βαλβίδα παράκαμψης ανοίγει τελείως, ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης απομονώνει τον compressor και δουλεύει μόνο το turbo.

Έτσι το VW GOLF GT, από 1.390cc είχε απόδοση 170 ίππους στις 6000 σ.α.λ., 240 nm ροπής στις 1750 σ.α.λ., επιτάχυνε από στάση στα 100 χιλιόμετρα σε 7,9 δευτερόλεπτα, η τελική του ταχύτητα ήταν 220 χιλιόμετρα/ώρα, και κατανάλωνε μόλις 7,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, τιμή πρωτάκουστη για ιπποδύναμη 170 ίππων.

tsi3 1.4 TSI 170ps

Η VW πέτυχε με τον πρώτο TSI και από τα 1.390cc, ιπποδύναμη και ροπή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 2.300cc, με την κατανάλωση ενός κινητήρα 1.600cc.

Βασιζόμενη στην επιτυχία του VW GOLF GT, η VW παρουσίασε και μία μικρότερη εκδοχή του (πίεση 1,2-1,3 bar), με απόδοση 140 ίππους στις 5600 σ.α.λ., 220 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ. και κατανάλωση 7,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Το 2010 κυκλοφόρησε ο 1,4 TSI, ο οποίος με την χρήση compressor και turbo, αποδίδει στα:

180 και 185 ίππους στις 6200 σ.α.λ. και 250 nm ροπής στις 2000 σ.α.λ.

Η οικογένεια των TSI/TFSI έχει τα παρακάτω μέλη:

1.0 TSI

O 1,0 TSI, από 999cc και την χρήση turbo αποδίδει 90, 95 και 110 ίππους

Κωδικοί κινητήρων:

  • 1,0 TSI 95 ps : CHZB
  • 1,0 TSI 110 ps : CHZC

1,2 TSI (EA113)

O 1,2 TSI, έχει 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο και από 1.197cc και την χρήση turbo αποδίδει:

  • 85, 86 και 90 ίππους στις 4800 σ.α.λ. και 160 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ.

  • 105 ίππους στις 5000 σ.α.λ. και 175 nm ροπής στις 1550 σ.α.λ.

Κωδικοί κινητήρων:

  • 1,2 TSI 85, 86 ps : CBZA
  • 1,2 TSI 90 ps : CBZC
  • 1,2 TSI 105 ps : CBZB

1,2 TSI (EA211) 2012

O 1,2 TSI, το 2012 απέκτησε 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο (16V), αλουμινένιο μπλοκ και από 1.197cc και την χρήση turbo αποδίδει:

  • 85, 86 ίππους στις 4800 σ.α.λ. και 160 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ.

  • 105 και 110 ίππους στις 5000 σ.α.λ. και 175 nm ροπής στις 1550 σ.α.λ.

Κωδικοί κινητήρων:

  • 1,2 TSI 85, 86 ps : CJZB
  • 1,2 TSI 105 ps : CJZA
  • 1,2 TSI 110 ps : CJZD

1,4 TSI (EA113)

Ο 1,4 TSI, από 1.390cc και την χρήση turbo, αποδίδει 122 και 125 ίππους στις 5000 σ.α.λ. και 200 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ.

Κωδικοί κινητήρων:

  • 1,4 TSI 122 ps : CAXA, CMSB
  • 1,4 TSI 125 ps : CAXC

1,4 TSI 2012 (ΕΑ211)

Το 2012 παρουσιάστηκε ο νέος 1,4 TSI.

Από 1.395cc και την χρήση turbo, αποδίδει 122 και 125 ίππους στις 5000 σ.α.λ. και 200 nm ροπής στις 1400 σ.α.λ.

Κωδικοί κινητήρων:

  • 1,4 TSI 122 ps : CMBA, CPVA, CXSA
  • 1,4 TSI 125 ps : CXSB, CZCA

1,4 TSI (twincharged) (EA113)

1.390cc

Κωδικοί κινητήρων:

  • 1,4 TSI 140 ps : BMY, CAVC
  • 1,4 TSI 150 ps : BWK, CAVA, CAVD
  • 1,4 TSI 160 ps : CAVD, CNWA, CDAA, BYT, BZB
  • 1,4 TSI 170 ps : BLG
  • 1,4 TSI 180 και 185 ps : CAVE, CAVG, CTHG, CTJA

1.4 TSI με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT) (EA211)

Παρουσιάστηκε το 2012.

Από 1.395 και την χρήση turbo, αποδίδει 140 και 150 ίππους στις 5000 σ.α.λ. και 250 nm ροπής στις 1400 σ.α.λ.

Κωδικοί κινητήρων:

  • 1,4 TSI 140 ps : CDTA, CPTA
  • 1,4 TSI 150 ps : CZEA, CZDA, CHPB, CUKB

  • tsi-ea211-mob
  • tsi-ea211-mob2

Σε μερικό φορτίο (1.400 - 4.000 σ.α.λ. με σταθερό γκάζι), απενεργοποιεί τον 2ο και 3ο κύλινδρο με αποτέλεσμα την βελτίωση της κατανάλωσης.

Όταν ο οδηγός πατήσει περισσότερο γκάζι, οι κύλινδροι ενεργοποιούνται.

Σύμφωνα με την VW, ο οδηγός δεν καταλαβαίνει την ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση των κυλίνδρων.

1,8 TSI (EA888)

Κωδικοί κινητήρων:

  • 1,8 TSI 120 ps : CABA, CDHA
  • 1,8 TSI 160 ps : CDHB, CABB, CHDB
  • 1,8 TSI 170 ps : CJEB, CADB

Ο 1,8 TSI, από 1.798cc και την χρήση turbo, αποδίδει:

  • 120 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 230 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ.

  • 160 ίππους στις 4500 σ.α.λ. και 250 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ..

  • 170 ίππους στις 3800 σ.α.λ. και 320 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ..

  • 180 ίππους στις 5100 σ.α.λ. και 250 nm ροπής στις 1250 σ.α.λ..

2,0 TSI (EA113 / EA888)

Ο 2,0 TSI, από 1.984cc και την χρήση turbo, αποδίδει:

  • 170 ίππους στις 4300 σ.α.λ. και 280 nm ροπής στις 1800 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CAWA, CCTB, CCZC, BPJ

  • 180 ίππους στις 4000 σ.α.λ. και 320 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CAEA, CDNB, CFKA

  • 185 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 270 nm ροπής στις 1800 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: BWA

  • 200 ίππους στις 5100 σ.α.λ. και 280 nm ροπής στις 1800 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: AXX, BPY, BWA, CAWB, CBFA, CCTA, CBUA, CCZA, BGB, BWE

  • 210 ίππους στις 5300 σ.α.λ. και 280 nm ροπής στις 1700 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CCZB

  • 211 ίππους στις 4300 σ.α.λ. και 350 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CAEB, CDNB, CPMA, CDNC, CPSA, CHJA (HYBRID)

  • 220 ίππους στις 4500 σ.α.λ. και 350 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CHHB

  • 225 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 350 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CNCD

  • 230 ίππους στις 5500 σ.α.λ. και 300 nm ροπής στις 2200 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: BYD

  • 230 ίππους στις 4700 σ.α.λ. και 350 nm ροπής στις 1500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CHHA

  • 235 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 300 nm ροπής στις 2500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CDLD

  • 265 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 350 nm ροπής στις 2500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: BHZ, CDLA

  • 270 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 350 nm ροπής στις 2500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CDLA, CDLF

  • 272 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 350 nm ροπής στις 2500 σ.α.λ.. Κωδικοί κινητήρων: CDLB

  • 300 ίππους στις 5500 σ.α.λ. και 380 nm ροπής στις 1800 σ.α.λ.. (AUDI S3, VW GOLF R).

2,5 TSI

Ο 2,5 TFSI, από 2.480cc και την χρήση turbo, αποδίδει 340 ίππους στις 5300 σ.α.λ. και 450 nm ροπής στις 1600 σ.α.λ.

Κωδικοί κινητήρων:

  • 2,5 TFSI 340 ps: CEPA
  • 2,5 TFSI 360 ps: CEPD, CTSA

Στο AUDI QUATTRO και στο αγωνιστικό VW GOLF 24 αποδίδει 440 ίππους.

3,0 TSI

Ο 3,0 TSI, από 2.995cc και την χρήση compressor, αποδίδει:

  • 272 ίππους στις 4750 σ.α.λ. και 400 nm ροπής στις 2250 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CMUA, CJTC, CJWC

  • 280 ίππους. Κωδικοί κινητήρων: CJWE

  • 290 ίππους στις 4850 σ.α.λ. και 420 nm ροπής στις 2500 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CGWA, CGWX, CGXA

  • 300 ίππους στις 5250 σ.α.λ. και 440 nm ροπής στις 2900 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CGWB

  • 310 ίππους. Κωδικοί κινητήρων:CGXB, CGWB

  • 333 ίππους στις 5500 σ.α.λ. και 440 nm ροπής στις 2900 σ.α.λ. Κωδικοί κινητήρων: CAKA, CGWC, CGXC, CCBA, CMDA, CJWB, CWAA

  • 380 ίππους (hybrid, συνδυαστική ισχύς με τον ηλεκτροκινητήρα) στις 5500 σ.α.λ. και 580 nm ροπής στις 3000 σ.α.λ.

4,0 TSI

Κωδικοί κινητήρων: CEUC, CEUA

Ο 4,0 TSI, από 3.993cc και την χρήση turbo, αποδίδει:

  • 420 ίππους στις 5500 σ.α.λ. και 550 nm ροπής στις 1400 σ.α.λ. (AUDI S6, AUDI S7)

  • 500 ίππους (BENTLEY)

  • 520 ίππους στις 5800 σ.α.λ. και 650 nm ροπής στις 1700 σ.α.λ. (AUDI S8)

  • 560 ιππους και 700 nm ροπής (AUDI RS6)

Από την παρουσίαση τους μέχρι σήμερα, οι TSI– TFSI έχουν χρησιμοποιηθεί από σχεδόν όλες τις μάρκες του VW GROUP.

googlelinkedin

Σχετικά άρθρα

castrol

Our website uses cookies in order to provide you with the best browsing experience. By using this website you agree to this usage of cookies. Όροι χρήσης - cookies policy ...

Kokkinakis Service. Εξειδικευμένο συνεργείο AUDI, VW, SEAT, SKODA, SUBARU, OPEL, FORD, SMART Τραλλέων 29 Γαλάτσι - Άνω Πατήσια Αθήνα τηλ και fax: 2102220117 email:
google youtube
Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή 08:00 - 18:00, Σάββατο (κατόπιν ραντεβού) 08:00 - 13:00

Όροι χρήσης - cookies policy ...