VW MOTORSPORT – VW RACING. Η αγωνιστική ιστορία της VW ...
Η ιστορία της VW στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ξεκινάει το 1966 με την Formula Vee.
Ήταν ένα μονοθέσιο το οποίο χρησιμοποιούσε τα μηχανικά μέρη του VW BEETLE.
Στην αρχή χρησιμοποιούσαν κινητήρες 1,2 και αργότερα 1,3 και 1,6.
Διοργάνωσε διάφορα πρωταθλήματα Formula Vee ανά τον κόσμο.
Το 1971 η VW μεταπήδησε στην Formula Super Vee από την οποία ξεπήδησαν μεγάλοι οδηγοί όπως οι: Niki Lauda, Jochen Mass, Nelson Pique, Jochen Rindt, Keke Rosberg.
Το 1976 η VW πήρε μέρος στο αμερικάνικο πρωτάθλημα Trans Am με το VW SCIROCCO. Κέρδισε το πρωτάθλημα στην κατηγορία της (μέχρι 2.000 cc) και έγινε η αφορμή να δημιουργηθεί ξεχωριστό αγωνιστικό τμήμα.
Το 1979 εισήλθε στην Formula 3 ως προμηθευτής κινητήρων και μέχρι το 1994 τα μονοθέσια με τους κινητήρες της είχαν κερδίσει 44 διεθνείς τίτλους. Ένας από αυτούς ήταν και ο τίτλος του γερμανικού πρωταθλήματος το 1980 με οδηγό τον Michael Schumacher.
Το 1980 συμμετείχε στο Paris – Dakar με το VW ILTIS και κέρδισε τον αγώνα. Τα VW τερμάτισαν στις θέσεις: 1η, 2η, 4η και 9η.
Το 1981 ιδρύθηκε η VW MOTORSPORT με έδρα το Ανόβερο.
Συμμετείχε στο WRC με τα VW GOLFI και II , VW GOLF KIT CAR, VW POLO. Συμμετείχε μέχρι το 2001, όπου και στράφηκε στα πρωταθλήματα ενιαίου με αυτοκίνητα παραγωγής.
Το 1998 ήταν η πρώτη συμμετοχή της σε ενιαίο πρωτάθλημα το ADAC VOLKSWAGEN LUPO CUP, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την προώθηση του VW LUPO. Το LUPO CUP συνέχισε να διοργανώνεται μέχρι το 2003.
Το 2000 για τον ίδιο λόγο, δημιουργήθηκε το ADAC NEW BEETLE CUP.
Το 2003 συμμετείχε στο Paris – Dakar και τερμάτισε στην 6η θέση.
Το 2004 δημιουργήθηκε το ADAC VOLKSWAGEN POLO CUP.
Το 2004 συμμετείχε στο Paris – Dakar με το VW TOUAREG και τερμάτισε 6η.
Το 2005 συμμετείχε στο Paris – Dakar με το VW TOUAREG και τερμάτισε 3η στη γενική κατάταξη και 1η στα πετρελαιοκίνητα.
Το 2006 συμμετείχε στο Paris – Dakar με το RACE TOUAREG 2 και τερμάτισε 2η στη γενική κατάταξη και 1η στα πετρελαιοκίνητα.
Το 2009 συμμετείχε στο Paris – Dakar με το RACE TOUAREG 2. Τα RACE TOUAREG 2 τερμάτισαν στην 1η και 2η θέση.
Το 2010 συμμετείχε στο Dakar με το RACE TOUAREG 2. Τα RACE TOUAREG 2 τερμάτισαν στην 1η 2η και 3η θέση.
Το 2011 συμμετείχε στο Dakar με το RACE TOUAREG 3. Τα RACE TOUAREG 3 τερμάτισαν στην 1η 2η 3η και 6η θέση.
Εκτός Γερμανίας υποστηρίζει και συμμετέχει σε διάφορα πρωταθλήματα ενιαίου όπως το GOLF GTI CUP στα Αραβικά Εμιράτα και το JETTA TDI CUP στην Αμερική.
Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον 24ωρο αγώνα στο Nurburgring.
Άλλα πρωταθλήματα ενιαίου που συμμετείχε ή εξακολουθεί να συμμετέχει:
- Κίνα με τα VW SANTANA ( PASSAT), VW POLO, VW JETTA.
- Νότια Αφρική με τα VW POLO, VW CITY GOLF, VW GOLF
- Γαλλία
- Αργεντινή με διάφορα μοντέλα
- Βραζιλία με τα VW GOL (GOLF), VW BORA
- Περού με τα VW LUPO
- Ιαπωνία με τα VW GOLF, VW POLO, VW LUPO
- Πολωνία με τα VW GOLF
- Αγγλία με τα VW GOLF, VW POLO, VW LUPO, VW JETTA, VW SCIROCCO, VW CORRADO, VW BEETLE, VW CADDY
- Αυστραλία με τα VW GOLF GTI, VW BEETLE
- Φιλανδία με τα VW GOLF
- Αυστρία
Στις 5/5/2011, η VW δήλωσε επίσημα την επιστροφή της στο WRC (από το 2013).
Το αυτοκίνητο με το οποίο συμμετέχει είναι το VW POLO R WRC.
VW POLO R WRC
Στις 8/12/2012 έγινε η επίσημη παρουσίαση του VW POLO R WRC, μαζί με την αγωνιστική ομάδα της VW ...
Το VW POLO R WRC κινείται από τον 1,6 TSI κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 315 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 425 nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ.
Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα φτάνει (ανάλογα την κλιμάκωση του κιβωτίου) στα 200 χλμ/ώρα.
Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου σειριακού κιβωτίου στους 4 τροχούς.
Οι διαστάσεις του είναι:
- μήκος: 3.976 χιλιοστά
- πλάτος: 1.820 χιλιοστά
- ύψος: 1.356 χιλιοστά
Το βάρος του είναι 1.200 κιλά.
Οι οδηγοί θα είναι ο Jari-Matti Latvala με συνοδηγό τον Μika Antilla, ο Sebastien Ogier με συνοδηγό τον Julien Ingrassia και ο Andreas Mikkelsen με συνοδηγό τον Μikko Markkula.
VW POLO R WRC. Τεχνικά χαρακτηριστικά.
Engine
- Type Straight-four engine with turbocharger and intercooling, transversally mounted in front of the front axle
- Displacement 1,600 cc
- Power output 232 kW (315 hp) at 6,250 rpm
- Torque 425 Nm at 5,000 rpm
- Air restrictor 33 mm (FIA regulation)
- Engine control unit Bosch
Power transmission
- Gearbox Sequential, six-speed racing gear box, transversally mounted
- Final drive Permanent four-wheel drive with fixed drive between the front and rear axles, multi-plate limited-slip differentials, front and rear
- Clutch Hydraulically actuated double-disk sintered metal clutch
Chassis/suspension
- Front/rear McPherson struts, dampers from ZF
- Suspension travel approx. 180 mm on tarmac, approx. 275 mm on gravel
- Steering Servo-assisted rack and pinion steering
- Braking system Ventilated disc brakes (front Ø 355 mm on tarmac; front and rear Ø 300 mm on gravel) aluminium brake callipers (four callipers, front and rear)
- Wheels Size 8 x 18 inch for tarmac, 7 x 15 inch for gravel
- Tyres Michelin competition tyres
Chassis/bodywork
- Build FIA-conformant reinforced steel body
- Dimensions and weight
- Length/width/height 3,976/1,820/1,356 mm
- Track width 1,610 mm
- Wheelbase 2,480 mm
- Minimum weight 1,200 kg
Performance
- Acceleration 0–100 km/h in approx. 3.9 seconds
- Top speed Up to approx. 200 km/h (depending on gear ratio)
Φωτογραφίες
Formula Vee
Formula Super Vee
VW ILTIS
VW GOLF RALLYE
VW GOLF IV KIT CAR
VW LUPO
VW POLO
VW GOLF
VW SCIROCCO GT24
VW CADDY
VW JETTA TDI
VW GOLF, GOLF GTI, POLO, BEETLE, CORRADO, CADDY, BORA-JETTA
VW GOLF GTI, BEETLE
Race Touareg
Προσφορά service VW POLO - POLO GTI
Προσφορά service VW GOLF GTI - GTD - R
Προσφορά service VW TOURAN-CROSSTOURAN
Πίνακες οχημάτων. Όλα τα μοντέλα της αγοράς
Πίνακες οχημάτων. Μικρά - Μικρομεσαία
Πίνακες οχημάτων. Μεσαία-Μεγάλα-Station
Πίνακες οχημάτων. Πολυμορφικά (MPV)
Πίνακας VW. Ιστορία - κωδικοί κινητήρων