prosfores prosfores prosfores prosfores prosfores prosfores prosfores prosfores prosfores prosfores

  Το συνεργείο θα παραμείνει κλειστό από 7/8/2015 έως και 25/8/2015. Καλό καλοκαίρι.

Τεχνικός τομέας

Turbo - compressor.Τι είναι, ιδιαιτερότητες

turbo Turbo - compressor. Τι είναι, ιδιαιτερότητες, ιστορία ....

Τα υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα, χρησιμοποιούν 2 ειδών υπερσυμπιεστές, ξεχωριστά ή και σε συνδυασμό όπως οι TSI του VW GROUP.

Τους υπερσυμπιεστές καυσαερίων (turbo) και τους μηχανικούς υπερσυμπιεστές (compressor, supercharger).

1. TURBO

turbo1 turbo2 turbo3

Το Turbo ή υπερσυμπιεστής καυσαερίων, αποτελείται από δύο φτερωτές, συνδεδεμένες μεταξύ τους με έναν άξονα. Η πρώτη φτερωτή γυρίζει από τα καυσαέρια, μεταδίδοντας την κίνηση στην άλλη φτερωτή, η οποία συμπιέζει τον αέρα και στέλνει μεγαλύτερες ποσότητες αέρα στην εισαγωγή του κινητήρα.

Η συμπίεση του αέρα, αυξάνει την θερμοκρασία του. Έτσι πριν ο αέρας φτάσει στην εισαγωγή του κινητήρα, περνάει από το intercooler (εναλλάκτης θερμότητας),το οποίο είναι στην ουσία ένα ψυγείο και ψύχεται.

Έτσι με την μεγαλύτερη μάζα αέρα (περισσότερο οξυγόνο), γίνεται καλύτερη καύση αυξάνεται η πίεση και σε συνδυασμό με την παροχή μεγαλύτερης ποσότητας καυσίμου, ο κινητήρας παράγει περισσότερη δύναμη και ροπή, διαθέσιμη σε χαμηλότερες στροφές απ' ότι σ' ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Όταν ο κινητήρας φτάσει την πίεση για την οποία είναι προορισμένος, τα επιπλέον καυσαέρια που παράγονται, παρακάμπτουν το turbo μέσω της βαλβίδας διαφυγής (wastegate).

wastegate wastegate

Όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι, ο αέρας που μένει μέσα στο turbo εκτονώνεται στο περιβάλλον μέσω της βαλβίδας εκτόνωσης (η γνωστή μας σκάστρα (blow off valve)).

blowoffvalve ανοικτού τύπου σκάστρα

blowoffvalve2 κλειστού τύπου σκάστρα

Λόγω της πολύ μεγαλύτερης ροπής και δύναμης, ο κινητήρας περιστρέφεται σε πολύ λιγότερες στροφές με αποτέλεσμα να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο απ' ότι ένας αντίστοιχος ατμοσφαιρικός κινητήρας. Βέβαια σε περιπτώσεις μεγάλης πίεσης, καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.

Ιδιαιτερότητες

Τα υπερτροφοδοτούμενα οχήματα (turbo) σε σχέση με τα ατμοσφαιρικά, χρειάζονται διαφορετική αντιμετώπιση.

Στην εκκίνηση χρειάζεται εγκράτεια μέχρι το turbo και ο κινητήρας να αποκτήσουν την ιδανική θερμοκρασία λαδιού. Δεν πρέπει να πιέζουμε τον κινητήρα μέχρι να ζεσταθεί.

Στο σβήσιμο πρέπει να αφήνουμε τον κινητήρα να δουλεύει για 2-3 λεπτά πριν τον σβήσουμε για να μειωθεί η θερμοκρασία λαδιού.

Ιστορία του turbo

Το turbo εφευρέθηκε το 1905 από τον Ελβετό Alfred Büchi. Στην αρχή τοποθετούνταν σε πλοία, τρένα και αεροπλάνα.

Το πρώτο turbo αυτοκίνητο ήταν το Oldsmobile της General motors το 1962.

Το πρώτο sport αυτοκίνητο με turbo ήταν το 911 Turbo που παρουσίασε η PORSCHE το 1974.

Τα πρώτα αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποίησαν turbo με diesel κινητήρες ήταν τα Mercedes 300SD και Peugeot 604 τα οποία παρουσιάστηκαν το 1978.

2. COMPRESSOR – SUPERCHARGER

Ο μηχανικός υπερσυμπιεστής, κάνει την ίδια δουλειά με το turbo, με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Παίρνει κίνηση απευθείας από τον κινητήρα μέσω ιμάντα ή άξονα.

Έχει άμεση απόκριση αλλά και μεγαλύτερες φθορές, κατανάλωση και απώλειες από το turbo.

google youtube rss

Αναζήτηση


Οι σελίδες μας στα social media

Facebook
Googleplus
Twitter
Youtube
uk france spain italy

castrol

Εξόφληση και με πιστωτικές κάρτες

visa

Λιπαντικό service

Ιχθυοπωλείο

fish

Πρατήριο ΕΚΟ

eko

Φανοποιεία - βαφές

info

Παναγία Ιμβριώτισσα Σαλαμίνας

panagia

Πρόσφατα άρθρα

Δημοφιλή άρθρα

Επιλεγμένα άρθρα

Kokkinakis Service. Εξειδικευμένο συνεργείο AUDI, VW, SEAT, SKODA, SUBARU, OPEL, FORD, SMART Τραλλέων 29 Γαλάτσι - Άνω Πατήσια Αθήνα τηλ και fax: 2102220117 email: info@kokkinakis-service.gr